Arvien mežonīgāks un tabu? Nē! Jaunieši vēlas mazāk seksa ainu televīzijā un kino.

Losandželosa - Bieži tiek apgalvots, ka jaunākās paaudzes kļūst aizvien izsmalcinātākas un brīvākas no tabu - it īpaši, ja runa ir par seksuāliem sakariem, slavenā "mūsdienu jaunatne" ir pārlieku apgaismota, nejauša un ļoti eksperimentējoša. Taču, pat ja tā ir taisnība, tas nekādā gadījumā neatspoguļojas viņu attieksmē pret seksu filmās un televīzijā !

Vai "50 nokrāsas pelēkā" šodien būtu tikpat veiksmīga kā pirms deviņiem gadiem? Vismaz ne jauniešu auditorijā.
Vai "50 nokrāsas pelēkā" šodien būtu tikpat veiksmīga kā pirms deviņiem gadiem? Vismaz ne jauniešu auditorijā.  © Universal International Pictures

Lai gan "jaunie pieaugušo" romāni un erotiskie trilleri jau gadiem ilgi ir piedzīvojuši uzplaukumu noteiktās (arī jaunākās) mērķgrupās literatūrā, situācija audiovizuālajos formātos ir atšķirīga.

Seksa ainas sižeta centrā nav īpaši populāras. Tāda ir Kalifornijas Universitātes Losandželosā (UCLA) "Zinātnieku un stāstnieku centra" veiktā pētījuma "Teens & Screens" atklājumā.

Pasaules kino galvaspilsētas universitāte aptaujāja aptuveni 1500 10 līdz 24 gadus vecu jauniešu, lai "labāk izprastu, kas jauniešus interesē un ko viņi vēlas redzēt izklaides medijos".

Aptaujā 63,5 % respondentu (aptaujā netika iekļauti jaunāki par 14 gadiem) norādīja, ka viņi vēlētos, lai stāstos galvenā uzmanība tiktu pievērsta draudzībai, nevis seksam. Pat 62,4 procenti aptaujāto norādīja, ka "seksuāls saturs" kā sižeta elements vispār nav nepieciešams.

Saskaņā ar UCLA dokumentu "romantika" ir izslēgta, "nomance" ir iekšā.

1999. gadā par starptautisku kino panākumu kļuva komēdija "Amerikāņu pīrāgs" ("American Pie") par jaunu draugu grupas seksuālo atmodu.
1999. gadā par starptautisku kino panākumu kļuva komēdija "Amerikāņu pīrāgs" ("American Pie") par jaunu draugu grupas seksuālo atmodu.  © dpa | Enterpress_Uip

46% vēlas redzēt vairāk "aseksuālu un aromantisku" personāžu.

"Mūsu atklājumi, šķiet, apstiprina tendenci, ko mēs atklājām pagājušajā gadā, proti, ka jauniešiem ir apnicis uz ekrāna redzēt vienas un tās pašas vecmodīgās un nesaprotamās romantiskās klišejas," sacīja centra pētījumu direktore Alisha J. Hinesa.

"Pusaudži un jaunieši vēlas redzēt stāstus, kas autentiskāk atspoguļo pilnu niansētu attiecību spektru."

Gandrīz katrs otrais aptaujātais pat norādīja, ka "vēlas redzēt vairāk medijos attēlotu tēlu, kuriem nav seksuālas un/vai romantiskas pievilcības pret citiem (aseksuāli un aromantiķi)".

Pētījuma pētnieki nonāca pie šāda secinājuma: "Pusaudži un jaunieši meklē saturu, kas ir ne tikai autentisks, bet arī atspoguļo viņu pašu vērtības. Tas atspoguļojas pusaudžu vēlmē pēc vairāk draudzības, draudzīguma un kopienas."