Melnā piektdiena ir pavisam tuvu, bet "patērētāji ir kļuvuši prasīgāki".
Vācija - saskaņā ar aptaujas datiem pircēji Vācijā šogad ir īpaši izvēlīgi "melnās piektdienas" dienās .

Saskaņā ar vadības konsultantu PwC veiktās reprezentatīvas aptaujas datiem tikai atlaides vismaz 50 % apmērā tiek uzskatītas par labu piedāvājumu.
Šim nolūkam Vācijā tika aptaujāti 2000 cilvēku. Pagājušajā gadā preces ar 38 % atlaidi tika uzskatītas par izdevīgu darījumu.
"Patērētāji ir kļuvuši prasīgāki," teica PwC mazumtirdzniecības eksperts Kristians Vulfs. Augstās inflācijas dēļ patērētāji vairāk taupa, pievērš pastiprinātu uzmanību cenām un meklē īpaši izdevīgus piedāvājumus. "Melnā piektdiena un līdzīgi gadījumi, kad tiek rīkotas plaša mēroga atlaižu kampaņas, pašlaik faktiski kļūst arvien nozīmīgāki."
Saskaņā ar aptaujas datiem 83 % iedzīvotāju Vācijā šogad vēlas izmantot Melno piektdienu un meklēt izdevīgus piedāvājumus. Tas ir vairāk nekā pirms gada, kad šis rādītājs bija 70 procenti.
Melnajā piektdienā vīrieši tērē vairāk nekā sievietes

Pircēji plāno tērēt aptuveni tikpat daudz kā pagājušajā gadā. Viņi plāno iztērēt vidēji 277 eiro (2023. gadā - 281 eiro), turklāt vīrieši tērēs vairāk nekā sievietes.
Daudzi pircēji izmanto akcijas dienas, lai iegādātos Ziemassvētku dāvanas. Vispopulārākie joprojām ir elektronikas un tehnoloģiju produkti.
Tomēr daži mazliet atvieglo "melno piektdienu", kas šogad iekrīt 29. novembrī. Viens no pieciem cilvēkiem vēlas iepirkties piesardzīgāk nekā pagājušajā gadā.
Iemesli ir līdzīgi kā 2023. gadā: Ietekmētie apgalvo, ka viņiem ir mazāk naudas vai viņi mazāk iepērkas cenu pieauguma dēļ. Saskaņā ar aptaujas datiem tikai katrs sestais nav ieinteresēts atlaižu akcijās.
Izpārdošanas dienas ap Melno piektdienu līdzās Adventa sestdienām ir vienas no gada svarīgākajām mazumtirgotājiem Vācijā. Pēdējos gados mazumtirgotāji ir ieviesuši praksi vilināt pircējus ar īpašiem piedāvājumiem dienu un nedēļu laikā pirms "melnās piektdienas".