Patērētāju tiesību aizsardzības pārkāpumi? ES Komisija tur aizdomās Šeinu!

Autors: Stella Venohr

Brisele - Āzijas tiešsaistes veikali piesaista daudzus klientus ar saviem izdevīgajiem piedāvājumiem. Taču tas, kas slēpjas aiz vilinošajām cenām, rada jautājumus - tagad viena no šīm platformām ir nonākusi uzmanības centrā.

Vai tiešsaistes mazumtirgotājs Shein ir pārkāpis ES patērētāju aizsardzības noteikumus?
Vai tiešsaistes mazumtirgotājs Shein ir pārkāpis ES patērētāju aizsardzības noteikumus?  © Monika Skolimowska/dpa

ES Komisija pārbauda Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības vietu Shein saistībā ar iespējamiem Eiropas patērētāju aizsardzības tiesību aktu pārkāpumiem.

Briseles iestāde ir sākusi izmeklēšanu, lai pārbaudītu, vai platforma pietiekami vēršas pret negodīgiem līguma noteikumiem un negodīgu uzņēmējdarbības praksi.

Izmeklēšanu Komisijas uzraudzībā veic valstu patērētāju tiesību aizsardzības iestādes. Shein ir informēta par izmeklēšanu, paziņoja Briseles iestāde.

Shein preses pārstāve uzsvēra, ka uzņēmums vēlas sadarboties ar saviem partneriem ES un valstu valdību līmenī regulējuma jautājumos. "Mēs atzinīgi vērtējam visus centienus stiprināt Eiropas patērētāju uzticību un drošību, iepērkoties tiešsaistē."

Brisele ir vērsusies arī pret citām platformām.

ES Komisija pārbauda Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības vietu Shein saistībā ar iespējamiem Eiropas patērētāju aizsardzības tiesību aktu pārkāpumiem.
ES Komisija pārbauda Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības vietu Shein saistībā ar iespējamiem Eiropas patērētāju aizsardzības tiesību aktu pārkāpumiem.  © Zhang Cheng/Xinhua/dpa

Komisija jau bija veikusi līdzīgu izmeklēšanu par Temu .

Toreiz tika konstatēta tāda problemātiska prakse kā viltus atlaižu kampaņas, viltotas atsauksmes un trūkstoša un maldinoša informācija par patērētāju likumīgajām tiesībām.