TikTok laiks rit: Vai Elons Masks iegādājas nākamo sociālo mediju lietotni?
Pekina - ASV drīz būs pienākusi sociālā medija platformas TikTok pēdējā stunda . Bet tehnoloģiju miljardieris Elons Masks (53) var būt īso video glābējs.

Saskaņā ar ASV laikraksta"Bloomberg" ziņojumu nākamajā svētdienā varētu stāties spēkā valsts mēroga aizliegums sociālā medija platformai TikTok.
To jau pagājušā gada aprīlī noteica bijušais ASV prezidents Džo Baidens (82).
Atšķirībā no citām sociālo plašsaziņas līdzekļu platformām, piemēram, Facebook vai Instagram , TikTok nāk nevis no ASV, bet gan no Ķīnas . Tas arī ir iemesls, kāpēc ASV valdība populāro lietotni uzskata par ērkšķi savā pusē.
Tā apsūdz Ķīnas uzņēmumu par ASV lietotāju datu izspiegošanu un, iespējams, to izmantošanu kā sviru gaidāmajās politiskajās sarunās.
Ķīnas valdībai ar TikTok starpniecību būtu arī iespēja ietekmēt ASV iedzīvotāju uztveri.
TikTok uzsāk tiesvedību pret likumu

Saskaņā ar ASV Augstākās tiesas nolēmumu Ķīnas mātesuzņēmumam ByteDance Ltd. līdz 19. janvārim jāpārdod ASV meitas uzņēmums TikTok. Ja tas nenotiks, lietotne tiks bloķēta visiem lietotājiem visā valstī.
Šādam bloķējumam būtu dramatiskas sekas īso video platformai, jo aptuveni 170 miljoni amerikāņu izmanto TikTok. Tomēr ByteDance Ltd. atbildīgās personas iebilst pret savas rotas pārdošanu un vēršas tiesā pret jauno ASV likumu.
Viņi apgalvo, ka šāds aizliegums ir vārda brīvības likumu pārkāpums.
Elons Masks varētu izmantot savus sakarus un iegādāties TikTok

Taču tagad tehnoloģiju miljardieris Elons Masks varētu kļūt par sociālo mediju platformas glābēju. Saskaņā ar ziņu starp viņu un Ķīnas uzņēmumu notiek sarunas.
Musks ir cienījams ķīniešu biznesa partneris. Viņš 2019. gadā netālu no Ķīnas pilsētas Šanhajas nodibināja milzīgu rūpnīcu saviem Tesla automobiļiem . 2019. gadā 53 gadus vecais Masks nodibināja milzīgu rūpnīcu saviem Tesla automobiļiem .
Šī ražotne ne tikai palīdzēja Maskam nostiprināties ļoti konkurētspējīgajā Ķīnas autobūves tirgū, bet arī mazināt iepriekš ļoti saspīlētās politiskās attiecības starp ASV un Ķīnu.
Šāds darījums būtu ļoti izdevīgs arī Muskam. Viņš varētu piemērot TikTok algoritmu arī savā sociālo mediju platformā X un tādējādi piesaistīt, piemēram, vairāk reklāmas klientu.
Turklāt arī Muska radītais jaunais mākslīgais intelekts "xAI" gūtu milzīgu labumu no miljoniem lietotāju ģenerēto datu apjoma.
TikTok cena ir 40 līdz 50 miljardi dolāru
Sociālo mediju platformas cena tiek lēsta 40 līdz 50 miljardu dolāru apmērā. Saskaņā ar "Bloomberg" sniegto informāciju alternatīva pārdošanai būtu sava veida zīmola maiņa ("pārdēvēšana"). TikTok varētu izveidot jaunu platformu ASV tirgum, lai potenciāli apietu šo aizliegumu.
Tomēr pagaidām nav skaidrs, cik šāda metode būtu lietderīga un kā Ķīnas uzņēmums pieņemtu lēmumu.