Ekspluatants iesūc virsnieku, pēc neilga brīža viņa ir mirusi.

Taičunga (Taivāna) - virsnieks Hu jau 17 gadus bija dienējis Taivānas armijā. Negadījuma dienā viss noritēja pēc plāna, taču viņa zaudēja dzīvību pavisam vienkāršas rutīnas laikā.

Negadījumā cietušais iznīcinātājs bija Taivānas valsts aizsardzības iznīcinātājs F-CK-1 (IDF).
Negadījumā cietušais iznīcinātājs bija Taivānas valsts aizsardzības iznīcinātājs F-CK-1 (IDF).  © Chiang Ying-ying/AP/dpa

Saskaņā ar Taipei Times ziņojumu traģiskais negadījums notika vakar no rīta (otrdienas rītā) Taivānā, Ching Chuan Kang aviobāzē.

Pēc tam, kad iekšzemes aizsardzības iznīcinātājs (IDF) nolaidās, virsnieks Hu gribēja piestiprināt lidmašīnai riteņu ķīļus, lai novērstu tās ripošanu.

Pagaidām nenoskaidrotu iemeslu dēļ viņa traģiski ieslīdēja iznīcinātāja dzinējā šīs rutīnas operācijas laikā, ko viņa bija veikusi neskaitāmas reizes iepriekš.

Kolēģi viņu nekavējoties nogādāja tuvējā slimnīcā, taču virsnieces traumas bija tik smagas, ka viņa slimnīcā nomira.

Militārais eksperts pēc incidenta ir skeptisks

Pēc eksperta domām, Taivānas aizsardzības kaujas lidmašīnas (IDF) dzinēju gaisa ieplūdes atveres faktiski ir pārāk mazas pieaugušam cilvēkam.
Pēc eksperta domām, Taivānas aizsardzības kaujas lidmašīnas (IDF) dzinēju gaisa ieplūdes atveres faktiski ir pārāk mazas pieaugušam cilvēkam.  © Chiang Ying-ying/AP/dpa

Drīz pēc tam uzstājās militārais eksperts. Viņš ar neticību reaģēja uz negadījumu un minēja, ka varbūtība, ka lidmašīnas dzinēji varētu iesūkt cilvēku, kad lidmašīna ir nekustīga, ir niecīga.

Pēc viņa teiktā, iznīcinātāja dzinēji pēc nosēšanās pārslēdzas uz sava veida "gaidīšanas režīmu", kurā tie sasniedz tikai nelielu ātrumu.

Turklāt iznīcinātāja gaisa ieplūdes atveres ir tik mazas, ka tajās faktiski nevarētu ietilpt pieauguša cilvēka augums.

Jau ir uzsākta turpmāka izmeklēšana, lai noskaidrotu, kā noticis šis incidents.