Germanwings pavērsiens? "... nolaišanos varēja izraisīt tikai tehnisks defekts"
Prads-Haute-Bléone (Francija) - Otrs pilots Andreass Lubics (†27) pirms desmit gadiem ātri tika pasludināts par "Germanwings" lidmašīnas katastrofas cēloni , un tikai 49 stundas pēc katastrofas viņš tika atzīts par psihiski slimu masu slepkavu. Nepareizi?

Lidojumu drošības eksperts Saimons Hradeckis anonīmi uzzināja par pilotu kabīnes durvju defektu, kas tika reģistrēts lidmašīnas defektu žurnālā. Viņš par to ziņo jaunajā Sky dokumentālajā filmā "Germanwings - kas notika 9525. reisa lidmašīnā".
Vēlāk zvanītājs teica, ka ieraksts atkal pazudis. Viņš bija nofotografējis to kā pierādījumu, bet nevēlējās to nodot tālāk, jo baidījās par savu darbu un pat dzīvību.
Fakts, ka tikai 49 stundas pēc katastrofas notika preses konference, kurā Francijas prokurors publicēja ticamāko un ticamāko interpretāciju par Lubica, kura vārdu viņš pat izrunāja, paplašinātu pašnāvību, trāpīja kā bumba.
Aviācijas žurnālists Andreas Špēts zina, ka lidmašīnu katastrofu noskaidrošanai parasti ir nepieciešamas nedēļas, ja ne mēneši.
Germanwings avārija: "Andreas, atver nolādētās durvis!"

Iestādes ir pārliecinātas, ka pilots Patriks Sondenhimers (†34) lidojuma laikā uz Diseldorfu ir atstājis pilotu kabīni. Pēc neilga brīža balss ierakstīšanas ierīcē ir dzirdama durvju atvēršanas bungas skaņa, taču tai neseko nekāda otrā pilota reakcija, jo viņam būtu vajadzējis atslēgt durvis no iekšpuses. Ir dzirdami klauvēšanas trokšņi, kas pāriet intensīvā dauzīšanā, kā arī vārdi: "Andreas, atver tās nolādētās durvis." To dokumentālajā filmā apstiprina izdzīvojušie radinieki, kuriem tas tika parādīts.
Pēc dažu aviācijas ekspertu domām, arī vairākkārtējās augstuma maiņas lidojuma turp un atpakaļ laikā - arī Sondenheimera prombūtnes laikā - atbilst masu slepkavas Andreasa Lubica scenārijam. Otrā pilota garais ārstu saraksts, kurš esot divas nedēļas pirms katastrofas sūdzējies par bezmiegu, un bailes zaudēt darbu iespējamās redzes pasliktināšanās dēļ varētu būt pamudinājušas viņu spert šādu soli.
Tomēr saskaņā ar Lufthansa izpilddirektora Karstena Špora teikto Lubics bija "100 procentu spējīgs lidot bez jebkādiem ierobežojumiem vai nosacījumiem".
Germanwings 9525 pēdējā nolaišanās "varēja notikt tikai tehniska defekta dēļ"

Pēc Hradecka teiktā, joprojām tiek apsvērta iespēja, ka Andreass Lubics ir zaudējis samaņu.
Un: eksperts Tims van Beverens esot saņēmis norādes, ka apkalpe šajā lidmašīnā jau vienreiz bija aizslēgusies un nespēja atvērt durvis pat pēc avārijas koda ievadīšanas. Konkrēti, 2. poga - avārijas koda daļa - esot bijusi bojāta.
Simons Hradeckis secina: "Ja cilvēks pilotu kabīnē nespēja rīkoties un neviens nevarēja iekļūt pilotu kabīnē bojātās tastatūras dēļ, tad tikai tehnisks defekts varēja izraisīt galīgo nolaišanos."
Grāmatas autoram Patrikam Huberam ir cits viedoklis. Pēc viņa domām, tiek izplatītas "apšaubāmas teorijas un pilnīgi neticami secinājumi", kā viņš raksta komentārā vietnē austrianwings.info. Šie apgalvojumi nav "nekas vairāk kā sazvērestības teorijas". Viņš esot runājis ar pilotiem, tehniķiem un juristiem: "Viņi visi pakratīja galvu."
Pat desmit gadus pēc katastrofas, kas prasīja 150 cilvēku dzīvības, daudzi jautājumi paliek neatbildēti - iespējams, uz visiem laikiem.
Sky dokumentālās filmas "Germanwings - Kas notika lidmašīnā, kas lidoja ar 9525. reisu?" treileris.
Trīsdaļīgo dokumentālo filmu "Germanwings - kas notika lidmašīnas 9525. reisa lidmašīnā?" no 14. marta varēs noskatītiestikai Sky un straumēšanas pakalpojumā WOW.