Lidojums kļūst par murgu: apkalpe uzmācas mātei ar slimu bērnu

Tampa (Florida, ASV) - Melisa Sotomajora kopā ar savu divus gadus veco dēlu Noā vēlējās lidot no Tampas (Floridas štatā) uz Ņūarku (Ņūdžersijā). Tomēr, tā kā viņas bērns ir "medicīniski sarežģīts", viņai bija nepieciešams īpašs aprīkojums. Lai gan lidojums turp un atpakaļ noritēja bez sarežģījumiem, atgriežoties viņai nācās saskarties ar nepatīkamu sastapšanos ar apkalpi.

Divgadīgais bērns nevar izdzīvot bez ventilācijas, bet mātei tomēr vajadzētu viņu atvienot no ierīcēm. (simbolisks attēls)
Divgadīgais bērns nevar izdzīvot bez ventilācijas, bet mātei tomēr vajadzētu viņu atvienot no ierīcēm. (simbolisks attēls)  © 123rf/kostomarova

Desmit minūšu ilgā TikTok videoklipā viņa aprakstīja savu šokējošo pieredzi un brīdināja citus, kuri aprūpē radiniekus ar īpašām vajadzībām, ka viņiem labāk nelaisties United Airlines lidmašīnā . Bet kas notika?

Sotomajoras dēls ir vājredzīgs un vājdzirdīgs un ir atkarīgs no ventilatora un barošanas caurulītes. Lai gan viņa jau bija iesniegusi visus nepieciešamos dokumentus un atļaujas, apkalpe atteica.

Tiklīdz viņa bija ieņēmusi savu vietu, pie viņas pienāca stjuarte un lūdza atvienot dēlu no mobilā skābekļa koncentratora.

Sotomajora paskaidroja, ka tas nav iespējams, jo šī iekārta ir ļoti svarīga viņas bērnam. Viņa viņam parādīja visus dokumentus, tostarp pašas United Airlines oficiālo atļauju.

Taču ar to nepietika: parādījās vēl viena stjuarte un pieprasīja, lai medicīnisko aprīkojumu novieto zem sēdekļa. Sotomajora arī viņai paskaidroja, ka tas nav iespējams.

Pat pilots rada spiedienu uz māti

Pēc vairāk nekā stundu ilgām diskusijām pilots beidzot vēlējās pacelties.
Pēc vairāk nekā stundu ilgām diskusijām pilots beidzot vēlējās pacelties.  © Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/dpa

Visbeidzot, ar tādu pašu lūgumu ieradās pat trešā stjuarte, kura pat teica, ka ar Noas lidmašīnu viss būs kārtībā, līdz viņa sasniegs kreisēšanas augstumu.

Tā kā apkalpe klasificēja Sotomajoru kā nesadarbīgu, viņai bija jāpārvieto uz citu sēdvietu - lai gan viņas sēdvietas bija speciāli piešķīris United pieejamības departaments.

Visbeidzot iejaucās pilots. Viņš apsūdzēja māti problemātiskā uzvedībā un apgalvoja, ka viņas dēlam lidojums ir "pārāk bīstams". Pat tad, kad viņa viņam parādīja Federālās aviācijas pārvaldes (FAA) atļautos dokumentus, viņš atteicās mainīt savu lēmumu.

Sotomajora tagad bija pilnīgi izmisusi. Citi pasažieri viņai piebiedrojās un kritizēja apkalpes rīcību kā uzmākšanos.

Kad viņa norādīja vienai no stjuartēm, ka viņas uzvedība ir pretrunā ar Amerikas personu ar invaliditāti likumu, viņa saņēma tikai noraidošu atbildi: "Man žēl, ka jūs tā jūtaties." Sotomajorai bija jūtami pārmetumi.

United Airlines atvainojas, bet Sotomajora apšauba sirsnību

Melisa Sotomajora uzskata, ka aviokompānijas atvainošanās nebija sirsnīga.
Melisa Sotomajora uzskata, ka aviokompānijas atvainošanās nebija sirsnīga.  © Screenshot/TikTok/missysoto0

Pilots aizkavēja izlidošanu par vairāk nekā stundu, jo konsultējās ar United Airlines vadību. Visbeidzot viņš paziņoja - bez papildu sarunas ar Sotomajoru -, ka lidojums sāksies. Vismaz viņa beidzot varēja sākt atpakaļceļu.

Situāciju neizdevās noskaidrot arī pēc tam, kad lidsabiedrībai zvanīja pa tālruni.

"Mēs esam runājuši ar klientu, lai risinātu viņas bažas, un atvainojamies par sagādātajām neērtībām," vēlāk žurnālam People paziņoja United Airlines.

Sotomajorasacīja CNN, ka, lai gan aviokompānija viņai zvanījusi, viņa atvainošanos nav pieņēmusi. "Viņi redzēja manu video. Atvainošanās nebija sirsnīga," viņa teica.